Tuntutlah ilmu sebelum ilmu itu diangkat. Ilmu diangkat dengan meninggalnya para ulama. Orang yang berilmu dan orang yang menuntut ilmu memiliki kedudukan yang sama dalam hal pahala. Sesungguhnya manusia itu hanya ada dua, orang yang berilmu dan orang yang menuntut ilmu. Dan tidak ada kebaikan pada diri manusia yang selainnya.

(Abu Darda')

siapa saya?

My photo
hanya seorang insan yang ingin membersihkan diri ini dari segala dosa..andai saja air mata ini dapat membasuh segala dosaku,maka ku pohon padaMU ya Allah janganlah Engkau keringkan ia dari mengalir ke pipi..aku hanyalah hambaMu yang hina..yang mengharap pengampunan dariMu..yang mencari jalanMu..yang akhirnya pasti kembali padaMu..
gravatar

Doa Zulaikha..

Dengan nama Allah yang Maha pemurah lagi Maha Mengasihani..

Assalamualaikum w.b.t.

Salam ukhwah buat semua ahli group “bercinta itu boleh, tp couple tu haram sama sekali”. Apa khabar jasmani dan rohani kalian? Semoga sihat sejahtera dari hari ke hari..

Saya terpanggil untuk berkongsi doa yang mungkin sudah diketahui ramai, tapi sekadar berkongsi dan menjadi peringatan buat diri sendiri dan sahabat sekalian. Doa yang sering dibacakan oleh Zulaikha dalam kisah Nabi Yusuf as..

Doa mencari jodoh yang soleh dan solehah..

Ya Allah jika aku jatuh cinta,
Cintakan aku pada seseorang ,
Yang melabuhkan, cintanya padaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu.

Ya Allah jika aku jatuh cinta,
Jagalah cintaku padanya agar,
Tidak melebihi cintaku padaMu.

Ya Allah jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati
Seseorang yang hatinya
Terpaut padaMu.

Ya Allah jika aku merindui kekasihmu,
Janganlah biarkan aku melampaui
Batas hingga melupakan aku pada
Cinta hakiki dan rindu abadi
Hanya kepadaMu.

Semoga cinta dan rindu kita hanyalah kepada Allah s.w.t.. insyaAllah..

Wallahua’lam..

Islamic Hijri Calendar

Followers

leave ur comments here ^_^

visit me on Facebook ^_^

Popular Posts Last 7 days

Popular Posts All Time