Tuntutlah ilmu sebelum ilmu itu diangkat. Ilmu diangkat dengan meninggalnya para ulama. Orang yang berilmu dan orang yang menuntut ilmu memiliki kedudukan yang sama dalam hal pahala. Sesungguhnya manusia itu hanya ada dua, orang yang berilmu dan orang yang menuntut ilmu. Dan tidak ada kebaikan pada diri manusia yang selainnya.

(Abu Darda')

siapa saya?

My photo
hanya seorang insan yang ingin membersihkan diri ini dari segala dosa..andai saja air mata ini dapat membasuh segala dosaku,maka ku pohon padaMU ya Allah janganlah Engkau keringkan ia dari mengalir ke pipi..aku hanyalah hambaMu yang hina..yang mengharap pengampunan dariMu..yang mencari jalanMu..yang akhirnya pasti kembali padaMu..
gravatar

SubhanAllah! Hebatnya Sedekah =)

Assalamualaikum sahabat2 yg dikasihi Allah sekalian..apa khabar iman hari ini?semoga sentiasa dalam lindungan rahmatNya inshaAllah =)

Sebenarnya x tau nak share pasal apa..jadi saje je la ni..nak citer2 sikit pasal sedekah ni..huhu..


Jalan2 kat mall tengok2 barang sikit..ada la 1 tabung ni..untuk derma kat pelajar2 maahad..anak yatim la kalau x silap..memang tabung ni selalu la ada kat situ..


Ajaibnya sedekah ni kan,memang ajaib la..subhanAllah..banyak kali jugak la saya perasan benda ni..kagum..apa yang ajaib sangat ni??


Terdetik la hati saya nak sedekah sikit duit yang saya ada..kongsi2 dengan orang lain kan..bukan selalu pun..sekali sekala..tapi saya perasan setiap kali saya sedekah duit saya,x kisah la berapa n kat mana2 pun..saya pasti akan dapat balik apa yang saya sedekah kan tu..bukanlah maksudnya saya derma rm5 dapat balik rm5 cash..tapi saya dapat balik nilai yang saya derma tu dalam bentuk lain..subhanAllah..betapa hebatnya kuasa Allah..sebab tu la kalau nak sedekah ni jangan berkira..contohla kalau kita ada duit rm10 je time tu..jangan la berkira nak letak rm10 tu..nak tukar duit ke apa..kalau kita yakin dan ikhlas,inshaAllah banyak ganjarannya tu..


Ada la banyak kali jugak kalau saya sedekah duit saya,hari yang sama jugak rezeki saya bertambah2..Alhamdulillah..ada orang anggap ini kebetulan,tapi bagi saya semua ini kuasa Allah..
*hari tu derma,ada orang belanja kek..
*hari tu derma,ada orang belanja oblong..
*hari2 lain derma,ada la benda lain saya dapat..tapi da lupa..
*hari ni derma,ada orang belanja makan tengahari.. Alhamdulillah =)
*bukan nak menunjuk2 tapi hanya sekadar nak tunjuk hebatnya sedekah ni =)


Lagipun,sedekah ni bukan dalam bentuk duit je..barang2 kita,harta,senyum tu pun sedekah kan..
Jadi,senyum la banyak2..kalau kita senyum ni,kita sedekah aura positif kat orang sekeliling kita..kalau orang nampak kita senyum,orang lain pun akan terpanggil nak senyum sama dan rasa gembira tu muncul..huhu..tapi kalau kita masam je,tengok orang lain menjeling sana sini,orang pun sakit hati je kan..kan3.??
*kalau saya memang geram la tengok muka masam2 mencuka ni..huhu



Jadi,marilah kita perbanyakkan amalan..salah satunya dengan bersedekah..inshaAllah bila kita perbanyakkan sedekah,harta kita xkan berkurang tapi sebaliknya bertambah..tak percaya???try la dulu..belum cuba belum tahu =)


Wallahua'lam

yg sikit sme dikongsi..yg byk sme dirasa..eh betul ke ayt nih..

Sesungguhnya sedekah membuka pintu rezeki

Betul tu. Kalau kita betul² ikhlas dan nampak ajaibnya ganjaran sedekah ni. Memang akan jadi gian nak sedekah. Insyallah. Besar ganjarannya.

Islamic Hijri Calendar

Followers

leave ur comments here ^_^

visit me on Facebook ^_^

Popular Posts Last 7 days

Popular Posts All Time